Csíksomlyói zarándoklat 2023.

Erdélyi élménybeszámoló – I.

Májusban az EKG-é hetedikes diákjaival egy csodálatos erdélyi utazáson vehettem rész a Határtalanul program keretében. Az út hosszú volt ugyan, ám nekünk meg se kottyant.

A buszt amelyben az osztályommal utaztam mindig nevetés töltötte be. Csodálatos magas hegyek mellet haladtunk el, miközben izgalmas előadásokat hallgathattunk amelyekkel jobban meg is merhettük e régi csodaországot.

Első éjszaka a Medve-tótól csupán pár méterre található tradicionális panzióban alhattunk. Bár nagyon fáradtak voltunk ám mégis neki vágtunk az eszméletlen szép kis tónak. Merészebb osztálytársaim még az ott található természetes sót is bátrak voltak megízlelni.

Másnap korán felkerekedtünk, hogy folytathassuk világjáró utunkat. Kalandunk a Gyilkos-tóhoz vezetett és azonnal vízre szálltunk, hogy közelebbről megnézzük a lélegzetelállító magas sziklákat és a tóból kiálló gyilkos fadarabokat. Be kell vallanom kicsit mindannyian megijedtünk még ha a fiúk leplezni is próbálták apró  félelmüket. A kimerítő program után egy ízletes kürtöskalács majd irány újra a busz és száguldottunk is tovább. Következő megállónk a híres neves Békás szoros volt, ahol a több száz méteres sziklafalak között sétáltunk. Mindnyájan elfáradtunk igy nyugovóra tértünk erdélyi fogadó családainknál akik tengernyi kedvességünkkel és türelmükkel láttak minket vendégül.

A további napokban ellátogattunk az ezer éves határhoz, a majd a mini Erdély kiállításra.

Lassan elérkezett a búcsú mise napja. Mindenki nagyon izgatott volt.  Kora reggel vágtunk neki az utaknak, hogy még a tömeg előtt megérkezhessünk. Nagyon meleg volt ám ez nem tántorított el minket a céltól. A hosszú zarándoklás szerű sétánkat Novák Katalin dobta fel aki csodálatos kedvességével árasztott el minket. Pár órán belül felértünk és elfoglaltuk szinte prémium helyünket a Somlyó nyereg közepén, ahonnan az egész szentmisét szemből láthattunk.  A  misén mindenki mély meghatottságok közepette vett részt.

Többünknek kicsordult a könny szeméből miközben megértettük miért vagyunk itt, miért meséltek nekünk ennyit erről szüleink és tanárink. Felfogtuk mit jelent magyarnak lenni, mit kell egy magyarnak tenni. Átéreztük annak a több ezer magyar fájdalmát akit nem hall a nagy világ. És talán először énekeltük úgy a magyar himnuszt teli torokból, hogy benne érzelem  volt és nem csak azért tettük mert ezt mondták. Mi akartuk, mi döntöttünk így.

Hihetetlen hálás vagyok tanárainknak akik azért dolgoztak hogy eljuthassunk Erdélybe és azt biztosan kijelenthetem, hogy évfolyamtársaim is ugyanígy éreznek.

Nagyon élveztem a sok programot, a csodálatos hangulatot, a játékokat, és a lélekemelő búcsút.

Remélem még sok helyre eljuthatok osztályommal az EKG zászlaja alatt.

Antal Magdaléna                                                  7/b

Erdélyi élménybeszámoló – II.

Osztályunk a 7.a 2023. május 24-29. erdélyi zarándoklatra indult A Határtalanul program keretében.

Szerintem mindenki nevében mondhatjuk, hogy ez egy felejthetetlen kirándulás volt a 7. évfolyam számára.

Sok program és jókedv kísérte végig a kirándulást. A hosszú út során rengeteget énekeltünk, zenét hallgattunk, beszélgettünk, játszottunk, és imádkoztunk. Így az idő gyorsan eltelt. A kirándulás során helyi családoknál szálltunk meg, ahol kedvesen fogadtak minket és az étkezések során velük töltöttük az időt.

Az első nap korán reggel a Batthyány téri parkolóból indultunk és egy kb. 8 órás út után egy panzióban szálltunk meg Szovátán, majd a kipakolás után megvacsoráztunk és elindultunk a Medve-tóhoz.

A második napon az első úticélunk a Parajdi-sóbánya volt, ahol eltöltöttünk egy kis időt és vásárolni is volt lehetőségünk. Ezután elmentünk a Gyilkos-tóhoz is, ahol csónakáztunk, és aki szerette volna az kipróbálhatta az evezést, tanári felügyelettel. Aznapi legutolsó programunk a Békás-szoros volt, ahol vásárolni tudtunk és több méter magas sziklafalak mellett sétáltunk. Ezután hazaindultunk Gyergyóújfalura, ahol megérkeztünk a családokhoz.

A harmadik nap először a Csíksomlyói templomot látogattuk meg, Gyimesbükkre mentünk, ahol megnéztük az ezeréves határt és a Rákóczi várat. Később elindultunk Szejkefürdő felé és ott sok, gyönyörű, székelykaput láttunk és Orbán Balázs emlékhelyét is, ahol a magyar és a székely himnuszt is elénekeltük. Tovább mentük és megnéztünk egy Mini-Erdély parkot, este pedig visszamentünk a szállásra ás fociztunk egy nagyot.

A negyedik napon elmentünk a kirándulásunk legfőbb eseményére a csíksomlyói zarándoklatra. Az eseményre ráhangoló énekekkel és imádságokkal készültünk fel. Amikor odaértünk a helyszínre, akkor megpihentünk, és kezdetét vette a mise. Felemelő élmény volt hallani ezt a misét. Szerintem minden embernek legalább egyszer el kellene mennie erre a zarándoklatra. A szertartás végeztével lementünk a csíksomlyói hegyről és meg lehetett állni a különböző kirakodó árusoknál. Az estét egy fergeteges táncházzal zártuk, ahol mindenki jól érezte magát.

Az ötödik nap a buszból megnéztük Székelyudvarhelyet, megálltunk Farkaslakán, ahol Tamási Áron síremlékét is meglátogattuk. Ezek után Korondra mentünk egy kézműves kirakodóvásárba, ahol vásárolni volt lehetőségünk. Hazafele megálltunk Kolozsváron és megnéztünk egy templomot. Ezután egy újabb családnál szálltunk meg és az estét ismét táncházzal zártuk.

A hatodik nap elindultunk hazafelé és az utunk felénél megálltunk Nagyváradon ahol megint megnéztünk egy gyönyörűszép templomot.

A Batthyány téri nagy parkolóhoz visszaérve mindenki fáradtan, de élményekkel tele ért haza. Köszönjük mindenkinek a kirándulást!