Mottó és találóskérdés egyben:
„Ugyan melyik híd esik a legközelebb a BEKG-hez?”
Borzai Tibor
építőmérnök, hídtervező
1969-ben születtem, műszaki tanulmányait a Budapesti Műszaki Egyetem Építőmérnöki Karán végeztem, Borzai Ella 11E és Borzai Illés 7B osztályos BEKG-s gimnazista diákok édesapja vagyok.
Hídtervezői pályafutásomat a Speciálterv Építőmérnöki Kft-ben 2000-ben kezdtem. ahol 2007-től hídiroda vezető, 2014-től műszaki igazgató vagyok és jelenleg is dolgozom.
Tervezőként részt vettem a magyar autópálya tervezés-építés 2003-ban kezdődő intenzív növekedési időszakában, a közelmúltban számos Tisza és Duna megvalósításában szerepet vállaltam.
Acél vagy úgynevezett „öszvér”szerkezetű ívhidak alkotásában külön örömmel dolgozom. Aktív tervezője, irányítója voltam számos hazai acélhíd szerkezetnek, az egyik legkedvesebb megépült munkám a Tisza-tavi kerékpárhidak hídcsoport, melynek tervezését közel 10 éven keresztül, a kezdeti tanulmánytervektől egészem a megvalósításukig vezettem, irányítottam. Ez a munka számos elismerésben is részesült:
- 2017-ben a szakma az év tervezőmérnökének választott és Feketeházy János-díjat adományozott a hídtervezésben nyújtott munkámért;
- a hídcsoport 2020-ban az év acélszerkezete nívódíjban részesült;
- majd 2023-ban az Egyesült Államokban, Miamiban az ingatlanfejlesztés FIABCI világversenyén ezüstfokozatú minősítést kapott,
- de a legnagyobb öröm számomra az, amikor nyáron boldog családokat látok átkerékpározni valamelyik hídelemen:),
Városi környezetben végzett munkái közül kiemelkednek a Budapesti 4. sz. metróvonal létesítése keretében az építészetileg díjazott Gellért téri és Kelenföldi állomás tartószerkezetei.
Feleségemmel Ritával, 4 gyerekünkkel, 2 macskával és egy Masni nevű kutyával Pestszentlőrincen lakunk, élünk.
Nagyon örömmel fogok mesélni a Budapesti Egyetemi Katolikus Gimnázium érdeklődő tanulóinak a munkám örömeiről, szépségeiről a 2024-es Pályaorientációs napon!